Voor Björn Borg werd Maurice van Bakel gevraagd om in 2009 een stand te maken voor Modefabriek in Amsterdam, die het modemerk zou kunnen hergebruiken op toekomstige beurzen. Het ontwerp is gebaseerd op het herkenbare ronde logo van het merk en de kleuren rood en wit. De stand was opgezet als een architecturale installatie die bezoekers mochten verkennen. Een omringende witte muur verborg grotendeels wat erin zat. Grote vides die uit de zijwanden waren gesneden, werden echter voorzien van spiegelglas, waardoor bezoekers dankzij intelligente verlichtingsoplossingen naar binnen konden kijken.
Een cirkelvormige opening of oculus in de buitenmuur verleidde voorbijgangers om de wereld van Björn Borg binnen te treden. Achter deze opening bevond zich een roterend platform waarop etalagepoppen de belangrijkste items uit de nieuwste collectie toonden. Binnenin staken de levendige kleuren van de collectie in scherp reliëf af tegen een achtergrond van witte en spiegelende wanden, die de stand optisch vergrootten.
For Björn Borg, Maurice van Bakel was asked to craft a stand for Modefabriek in Amsterdam in 2009, which the fashion brand would be able to reuse at future trade fairs. The design is based on the recognisable round logo of the brand, and its colours of red and white. The stand was set up as an architectural installation that visitors were invited to explore. A surrounding white wall largely concealed what was inside. However, large voids cut from the side walls were fitted with mirror glass which, thanks to intelligent lighting solutions, allowed visitors to peek inside.
A circular opening or oculus in the exterior wall tempted passers-by to enter the world of Björn Borg. Positioned behind this opening was a rotating platform on which mannequins displayed key items from the latest collection. Inside, the vibrant colours of the collection stood out in sharp relief against a backdrop of white and mirrored walls, which optically enlarged the stand.